پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 6:13 PM
6 : علوم حركتي و ورزش بهار و تابستان 1386; 5(9):71-81. |
رابطه بين عوامل روان شناختي توانمندسازي کارشناسان و کارآفريني سازماني در سازمان تربيت بدني کشور |
زارع قاسم*,حميدي مهرزاد,سجادي سيدنصراله |
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسي رابطه ميان عوامل روانشناختي توانمندسازي کارشناسان و کارآفريني سازماني در سازمان تربيت بدني بود. جامعه اين تحقيق شامل کليه کارشناسان حوزه ستادي سازمان تربيت بدني مي باشد که تعداد 169 نفر به عنوان نمونه آماري از طريق نمونه گيري سيستماتيک انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات لازم، از پرسش نامه استاندارد کارآفريني سازماني صمدآقايي و پرسش نامه استاندارد توانمندسازي روان شناختي اسپريتزر استفاده شد. در اين پژوهش، پايايي پرسش نامه هاي کارآفريني سازماني و توانمندسازي روان شناختي با استفاده از ضرايب آلفاي کرونباخ محاسبه گرديد که به ترتيب برابر با 0.92 و 0.78 مي باشد. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که بين عوامل روان شناختي توانمندي (احساس معني دار بودن شغل، احساس شايستگي، احساس خودتعييني، احساس تاثير و احساس اعتماد) و کارآفريني سازماني ارتباط معني داري وجود دارد (P<0.05). همچنين عوامل روان شناختي توانمندسازي در سازمان تربيت بدني بوسيله آزمون رتبه اي فريدمن، رتبه بندي شد و مشخص شد که بالاترين رتبه مربوط به احساس شايستگي و دومين رتبه مربوط به احساس خودتعييني است و احساس اعتماد در رتبه سوم قرار دارد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |