پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 6:11 PM
10 : علوم حركتي و ورزش پاييز و زمستان 1386; 5(10):107-118. |
بررسي عنصر محصول از عناصر آميخته بازاريابي در ليگ برتر فوتبال كشور |
محمدكاظمي رضا*,تندنويس فريدون,خبيري محمد,مشرف جوادي بتول |
* دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه تربيت معلم تهران |
پژوهش حاضر با بهره گيري از چارچوب آميخته بازاريابي و با در نظر داشتن عناصر چهارگانه آميخته بازاريابي که ارکان و اساس بازاريابي را در هر صنعتي و از جمله در ورزش تشکيل مي دهد و شامل عنصرهاي محصول، مکان، ترويج و قيمت مي باشد، در راستاي بررسي وضعيت ليگ فوتبال حرفه اي ايران صورت گرفته است. در اين بررسي از ميان عناصر چهارگانه آميخته بازاريابي سعي در توصيف عنصر محصول (ليگ فوتبال) و نيز مقايسه وضعيت متغيرهاي تشکيل دهنده هر يک در بين ليگ هاي فوتبال ايران، و دو کشور منتخب آسيايي ژاپن و کره جنوبي شده است. جامعه آماري اين پژوهش شامل تمامي مديران باشگاه هاي شاغل در ليگ هاي برتر فوتبال ايران، كره جنوبي و ژاپن، بوده كه به سوالات پرسشنامه تهيه شده توسط محققين پاسخ گفته اند. در اين مطالعه، با توجه به اينكه سطح اندازه گيري سوالات پرسشنامه فاصله اي بوده و متغير مورد بررسي، كمي و پيوسته مي باشد، از مدل هاي آمار پارامتريك و روش تحليل واريانس چندگانه يكطرفه استفاده شده است. نتايج حاصل از پژوهش حاکي از آنست که از ديدگاه مديران باشگاه هاي حاضر در ليگ فوتبال ايران اکثريت متغيرهاي مورد بررسي از وضعيت چندان مطلوبي برخوردار نمي باشند، در اين ميان ليگ ژاپن نسبت به ليگ هاي ايران و کره جنوبي از وضعيت مناسب تري برخوردار مي باشد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |