پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 1:24 PM
4 : رشد و يادگيري حركتي-ورزشي (حركت) تابستان 1388; -(1):61-77. |
مقايسه اثر دو روش خودالگودهي و نمايش ويديويي مدل ماهر بر اکتساب و يادگيري مهارت سرويس واليبال |
سوزنده پور سيدرسول*,موحدي احمدرضا,مظاهري ليلا,شريفي غلام رضا |
* دانشگاه آزاد شيراز |
تحقيق حاضر با هدف مقايسه تاثير دو روش خودالگودهي و نمايش ويديويي فرد ماهر بر يادگيري مهارت سرويس واليبال انجام شد. آزمودني ها 30 نفر از دانش آموزان مبتدي پسر 14-12 سال بودند که سابقه بازي واليبال نداشتند و پس از انجام پيش آزمون به دو گروه همسان تقسيم شدند. گروه خودالگودهي (15 نفر) شيوه اجراي خود در تکليف ملاک را و گروه نمايش ويديويي فرد ماهر (15 نفر) اجراي مهارت را توسط يک فرد ماهر از طريق فيلم ويديويي تماشا مي کردند. هر دو گروه آموزش کلامي نيز دريافت مي کردند. مدت دوره 4 هفته، هر هفته 3 جلسه بود. در پايان جلسه دوازدهم آزمون اکتساب و ده روز بعد آزمون يادداري به عمل آمد. براي تحليل داده ها از آزمون ها t همبسته و t مستقل استفاده شد. سطح معني داري آلفاي 0.05 نيز در نظر گرفته شد. نتايج نشان داد که هر دو گروه در اکتساب و يادداري مهارت ملاک پيشرفت معني داري داشتند. دو گروه تفاوت معني داري در آزمون اکتساب با هم نشان ندادند، اما در يادداري تکليف، گروه نمايش ويديويي فرد ماهر برتري معني داري بر گروه خودالگودهي داشت. به نظر مي رسد نمايش ويديويي فرد ماهر به يادگيري بهتر در سرويس واليبال منجر مي شود. |
كليد واژه: خودالگودهي، نمايش ويديويي، اکتساب و يادداري و آزمون واليبال |
نسخه قابل چاپ |