0

بانک مقالات رشته تربیت بدنی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
پنج شنبه 31 فروردین 1391  8:44 PM

بررسي و مقايسه توانايي هاي ادراكي – حركتي و جسماني دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب شهر تهران و مقايسه آنان با دانش آموزان هم سن آمريكايي
 
كردي محمدرضا*
 
* دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
 
 

به اعتقاد بسياري از محققان، کارکرد موثر توانايي هاي ادراکي – حرکتي براي رشد دانش آموزان در حيطه هاي سه گانه آموزشي و تربيتي (شناختي، عاطفي و رواني – حرکتي) و روند تکاملي حرکت ضروري است و به طور طبيعي اين توانايي ها بايد در مراحل اوليه زندگي کودک رشد و توسعه يابند؛ به گونه اي که در سن 6 يا 7 سالگي – اگر کودک مراحل رشد خود را به صورت طبيعي سپري کرده باشدبه ميزان قابل ملاحظه اي به اين توانايي ها و ويژگي ها دست مي يابد.

اين تحقيق، چگونگي توانايي هاي ادراکي – حرکتي و جسماني دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب تهران را بررسي کرده، توانايي هاي مذکور در دانش آموزان اين دو منطقه را با توجه به ويژگي هاي خاص اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي آنان مورد مقايسه قرار مي دهد و در ضمن آنان را با دانش آموزان هم سن در آمريکا (با استفاده از نرم کراتي) مقايسه مي کند.

در اين تحقيق به منظور دست يابي به اهداف ويژه آن، تعداد 200 نفر از دانش آموزان مدارس شمال و جنوب شهر تهران از طريق پرکردن پرسشنامه تدوين شده و بررسي آنها، گزينش شدند.

آزمودني ها در 10 آزمون ويژه سنجش توانايي هاي ادراکي – حرکتي و جسماني، شامل آزمون هاي آگاهي و درک بدن، چابکي عمومي، تعادل، چابکي حرکتي، پرتاب توپ به سمت هدف، رديابي حرکت توپ، کشش از بارفيکس، دراز و نشست، پرش طول جفتي و دوي رفت و برگشت 4×9 متر شرکت کردند.

پس از اجراي آزمون هاي فوق، از روش هاي آماري مناسب از قبيل آزمون T براي بررسي و مقايسه دانش آموزان دو منطقه يا مقايسه آنها با دانش آموزان آمريکايي در نرم کراتي )در سطح (?=0.01 و ضريب همبستگي پيرسون براي تعيين رابطه معني دار بين توانايي هاي ادراکي – حرکتي ... 

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها