پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
پنج شنبه 31 فروردین 1391 6:48 PM
1 : المپيک تابستان 1383; 12(2 (پياپي 26)):7-20. |
روز آمد كردن برنامه درسي كارشناسي تربيت بدني از نظر اعضاي هيات علمي |
ذوالاكتاف وحيد,كارگرفرد مهدي,كرمي حميدرضا |
همگام با تحولات علمي و اجتماعي در طول دو دهه گذشته آيا در برنامه درسي دوره کارشناسي تربيت بدني نيز تغييرات ضروري صورت پذيرفته است؟ هدف اين پژوهش، بررسي ديدگاه اعضاي هيات علمي (استادان) در مورد روزآمد کردن برنامه درسي دوره کارشناسي تربيت بدني است. تحقيق حاضر از نوع کيفي است و از طريق مصاحبه اجرا شده است. جامعه آماري تحقيق را اعضاي هيات علمي دانشکده هاي تربيت بدني دانشگاه هاي اصفهان، تهران و تربيت معلم تهران تشکيل مي دهند که بالغ بر 97 نفرند. 15 نفر از اين افراد که در دانشگاههاي خود به طور تخصصي مشغول بررسي برنامه ها و برنامه ريزي بودند، به طور هدفدار به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات، از مصاحبه نيمه سازمان يافته استفاده شد. بررسي يافته هاي تحقيق نشان داد، استادان معتقدند که بين برنامه درسي با نيازهاي جامعه و مدرسه ها تناسبي وجود ندارد. به طور کلي، همه مصاحبه شوندگان خواهان تغيير برنامه درسي و ايجاد گرايشهاي متناسب با نيازهاي جديد بودند. در اين مقاله، ديدگاه استادان در هفت زمينه بررسي شد که عبارتند از: ارزشيابي برنامه موجود، دلايل تغيير برنامه، دلايل نياز به برنامه ريزي مداوم، وضعيت سرفصلهاي درسي کنوني، جايگاه گرايش تربيت بدني بعد از انجام تغييرات، نحوه ايجاد گرايشها و گروههاي علمي جديد و عناوين درسي مورد تاکيد در گرايش تربيت بدني. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |