پاسخ به:بانک مقالات رشته تربیت بدنی
پنج شنبه 31 فروردین 1391 6:31 PM
3 : المپيک زمستان 1385; 14(4 (پياپي 36)):25-38. |
بررسي روش برگزاري مسابقات مدرسه قهرمان از ديدگاه کارشناسان، مديران مدارس، و مربيان استانهاي موفق و ناموفق |
خواجوي داريوش*,كاشف مجيد |
* دانشگاه اراك |
اين مقاله، حاصل نتايج طرحي پژوهشي و ملي است. هدف آن عبارت است از بررسي و تجزيه و تحليل روش برگزاري مسابقات مدرسه قهرمان از ديد کارشناسان، مديران مدارس، و مربيان تيمهاي استانهاي موفق و ناموفق. اين تحقيق از نوع توصيفي است و به شکل ميداني اجرا شده است. براي گردآوري اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته به کار رفته است. پس از آنکه روايي پرسشنامه را 4 نفر از متخصصان رشته تربيت بدني تاييد کردند، پايايي آن با روش آلفا کرونباخ، 0.9 محاسبه شد. نمونه گيري به روش خوشه اي و به طور تصادفي انجام شد. حجم نمونه آماري معلمان تربيت بدني زن و مرد استانهاي موفق بر اساس جدول مورگان 381 نفر، حجم نمونه آماري مديران مرد و زن مدارس اين استان ها نيز 381 نفر، حجم نمونه آماري معلمان تربيت بدني زن و مرد استانهاي ناموفق 375 نفر، و حجم نمونه آماري مديران مرد و زن مدارس اين استان ها نيز 375 نفر برآورد شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و آمار استنباطي (کروسکال واليس، آزمون – U من ويتني و خي 2، در سطح 0.01?p) استفاده شد. |
كليد واژه: توسعه ورزش مدارس، روش سنتي مسابقات، مدرسه قهرمان |
نسخه قابل چاپ |