0

بانک مقالات زبان و ادبیات فارسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات زبان و ادبیات فارسی
پنج شنبه 31 فروردین 1391  10:49 AM

 2 : ادب و زبان (نشريه دانشكده ادبيات و علوم انساني كرمان) زمستان 1387; -(24 (پياپي 21)):16-35.
 
چند بعدي بودن زبان، چند کاناله بودن يادگيري و استفاده از روشهاي التقاطي
 
فرجامي هادي*
 
* گروه زبان و ادبيات انگليسي، دانشگاه سمنان
 
 

سخن بخش نخست مقاله اين است که التقاط گرايي بايد ويژگي همه تلاشهايي باشد که براي آموزش زبان صورت مي گيرد؛ زيرا عوامل اصلي روش تدريس، يعني زبان، ذهن و مغز چند بعدي است. زبان کارکردهاي متعدد دارد و در کاربرد با حواس مختلف پيوند مي خورد و در سازوکار يادگيري توسط ذهن و مغز نيز کانالهاي ادراکي متعدد درگير است. حال که هم موضوع و هم روش يادگيري چند بعدي است، معقول نيست که مواد آموزيش فقط يا عمدتا به صورت کلامي ارايه شود؛ اما از آنجا که هنوز روش چند بعدي جامعي براي آموزش زبان عرضه نشده، راه ميانه اين است که جنبه هاي برجسته روشهاي رايج آموزش زبان چنان باهم ترکيب شود که با ماهيت ذهن و زبان تناسب بيشتري يابد. بخش دوم مقاله، گزارش تحليلي است که در چهارچوب نظريه هوش چند بعدي در مورد هشت روش معروف آموزش زبان صورت گرفته است. هدف اين است که معلوم شود هر روش به چه مقدار چند بعدي است و چه کانالهاي ادراکي را درگير يادگيري مي کند. بحث در مور نتايج اين تحليل، پايان بخش اين مقاله است.

 
كليد واژه: آموزش زبان چند بعدي، چند رسانگي، هوش چند گونه، يادگيري چند بعدي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها