پاسخ به:مقالات نقش اخلاق در علوم و فناوری
پنج شنبه 31 فروردین 1391 8:38 AM
10 : اخلاق در علوم و فناوري بهار و تابستان 1389; 5(2-1):84-93. |
رفتار مبتني بر اخلاق فردي و حرفه اي و خدمات پس از فروش |
حميدي زاده محمدرضا,نكويي زاده مريم* |
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي |
زمينه: هيچ شکي نيست که امروز اخلاق در اقتصاد، بازرگاني و صنعت يک موضوع اساسي است. در بين حوزه هاي عملياتي بازرگاني، بازاريابي و فروش بيشتر مورد انتقاد اخلاقي واقع شده اند. کارکنان خدمات پس از فروش تحت نظارت دايم و مستقيم نيستند. لذا توسط هزاران فرصت که ناشي از موقعيتشان است، با وسوسه هاي بيشتري جهت انجام رفتار غير اخلاقي مواجهه مي شوند. تصميمات کارکنان براي رفتار کردن به صورت اخلاقي يا غير اخلاقي توسط عوامل فردي و سازماني گوناگوني تحت تاثير قرار مي گيرد. در اين تحقيق اين عوامل تحت عنوان عوامل تعيين کننده رفتار اخلاقي فردي و حرفه اي در تعميرکاران شرکتهاي ايران خودرو و سايپا مورد مطالعه قرار گرفته است. عوامل فردي مورد بررسي شامل سن، تحصيلات و ارزشهاي اخلاقي و عوامل سازماني نيز شامل نظام پاداش و تنبيه، جو اخلاقي سازمان و ترک خدمت مي باشد. |
كليد واژه: ارزشهاي اخلاقي، جو سازمان، رفتار اخلاقي |
نسخه قابل چاپ |