0

مقالات نقش اخلاق در علوم و فناوری

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات نقش اخلاق در علوم و فناوری
پنج شنبه 31 فروردین 1391  8:35 AM

 9 : اخلاق در علوم و فناوري پاييز و زمستان 1389; 5(4-3):77-84.
 
تاثير آموزش طرح تکريم بر آگاهي، نگرش و عملكرد كاركنان مراكز بهداشتي
 
لطيفي كمال*,ظهور عليرضا,اك شورش
 
* واحد آموزش سلامت، دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني بوکان، آذربايجان غربي
 
 

زمينه: تمركز بر فلسفه مشتري مداري در نظام اداري ايران از جمله اهم سياستهاي دولت است كه با اجراي طرح تكريم در جهت بهبود اوضاع اداري به كار گرفته شده است. نظام بهداشت و درمان نيز با محور قرار دادن ارتقاي كيفيت مستمر خدمات به رضايتمندي مشتريان توجه ويژه دارد.
روش كار: اين مطالعه به صورت مداخله اي در 1388 انجام شد. كاركنان شاغل در 15 مركز بهداشتي درماني به تعداد 231 نفر جامعه آماري اين پژوهش بودند كه در بين آنها 66 نفر به طور تصادفي انتخاب و به شيوه کارگاه آموزشي مورد مداخله قرار گرفتند. اطلاعات حاصل با استفاده از فهرست بازبيني (چك ليست) و پرسشنامه، جمع آوري و به وسيله نرم افزار آماري
spss و روشهاي آماري توصيفي و استنباطي تجزيه و تحليل گرديد.
يافته ها: طبق آزمونهاي آماري انجام شده ارتباط معني دار بين ميزان آگاهي كاركنان در رابطه با طرح تكريم در هر چهار زمينه مورد نظر قبل و بعد از مداخله آموزشي وجود داشته و افزايش يافته است. در حيطه نگرشي در زمينه هاي رفتار شغلي و فضاي اداري و اطلاع رساني ارتباط معني دار نبوده ولي در موارد مهندسي مجدد روشهاي ارايه خدمات و نظر سنجي ارباب رجوع معني دار بوده است. در حيطه عملكردي در هيچكدام از زمينه ها ارتباط معني دار وجود نداشته است.
نتيجه گيري: با توجه به نتايج تحقيق مي توان اظهار داشت كه آموزش و ارتقاي ميزان آگاهي كاركنان در اين خصوص براي ارتقاي انگيزه و به مرحله ظهور درآوردن دانسته ها و تصميمات، لازم ولي كافي نيست و بايد علاوه بر شناسايي و به كارگيري عوامل انگيزشي مناسب، امكانات و بستر كاري لازم براي فعاليت كاركنان فراهم شود.

 
كليد واژه: آگاهي، تاثير آموزش، عملكرد، طرح تكريم، نگرش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها