0

بانک مقالات الهیات و معارف اسلامی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات الهیات و معارف اسلامی
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391  6:58 PM

 1 : تربيت اسلامي پاييز و زمستان 1386; 3(5):7-36.
 
بررسي تاثير شيوه هاي تدريس مبتني بر تكنيك هاي خلاقيت در آموزش و يادگيري دانش آموزان
 
چراغ چشم عباس*
 
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
 
 

اين مقاله شيوه هاي تدريس خلاقيت آفرين را مورد بررسي قرار مي دهد. در اين مقاله خلاقيت و يادگيري تعريف و تشريح شده است. همچنين ضرورت پرورش خلاقيت در دانش آموزان، عوامل آموزشگاهي موثر در خلاقيت، موانع خلاقيت و ويژگي هاي دانش آموز خلاق بيان شده و در پايان روش هاي تدريسي كه موجب پرورش خلاقيت مي شوند مورد بررسي قرار گرفته است. يافته هاي اين مقاله نشان مي دهد كه پژوهش، بستري مناسب براي تقويت و گسترش روحيه ابتكار، نوآوري و خلاقيت است. معلم به عنوان ايجاد كننده شرايط و تسهيل كننده يادگيري دانش آموزان مي تواند از طريق نوگرايي، انعطاف پذيري، عدم اجبار دانش آموزان به حفظ و انباشت ذهني،‌ شوخ طبعي، پرهيز از راهبردها و روش هاي قالبي آموزش، زمينه سازي براي ابراز وجود شاگردان و افزايش اعتماد به نفس در آنان، تحريك حس كنجكاوي فراگيران و بالاخره توام ساختن آموزش با پژوهش به آموزش خلاق و پرورش خلاقيت در كودكان و نوجوانان بپردازد.

 
كليد واژه: خلاقيت، آموزش و يادگيري، عوامل موثر بر خلاقيت، ‌راهكارهاي پرورش خلاقيت، تكنيك خلاقيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها