پاسخ به:بانک مقالات الهیات و معارف اسلامی
چهارشنبه 30 فروردین 1391 11:37 PM
2 : آينه معرفت زمستان 1388; 7(21):35-59. |
مشائيان و نظريه مثل |
تيواي محمدعلي* |
* دانشگاه پيام نور |
عالم عين از منظر افلاطون به دو دسته تقسيم مي شود:?. عالم مثل، ?. عالم محسوسات. ارائه نظريه مثل از سوي افلاطون مبتني بر همين مبنا بوده است. به طور قطع مي توان گفت افلاطون با ارائه اين نظريه درصدد بود که به گمان خود بتواند پيدايي عالم محسوسات را با نظر به ناپايداري آن و قابل شناخت نبودن يقيني آن توجيه کند. |
كليد واژه: مثل افلاطون، ارسطو، ابن سينا، عالم محسوسات، موجود مفارق، شناسايي، عليت، امکان اشرف |
نسخه قابل چاپ |