پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 10:56 PM
4 : ناتواني هاي يادگيري پاييز و زمستان 1390; 1(1):60-77. |
مقايسه کمال گرايي و تعلل ورزي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري |
خرمايي فرهاد*,عباسي مسلم,رجبي سعيد |
* دانشگاه شيراز |
هدف اين مطالعه مقايسه کمال گرايي و تعلل ورزي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري بود. اين پژوهش از نوع مقطعي- مقايسه اي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتواني يادگيري شهر اراک در سال 1389 مي باشد. آزمودني هاي پژوهش شامل 80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري بود که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و 80 نفر از مادران دانش آموزان عادي به شيوه همتاسازي (بر اساس سن مادر، تحصيلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از مقياس هاي کمال گرايي و تعلل ورزي استفاده شد. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان داد که بين دو گروه از مادران در کمال گرايي مثبت، کمال گرايي منفي و تعلل ورزي تفاوت معناداري وجود دارد (Ps<0.001). مادران اين دانش آموزان به دليل انتظارهاي غيرواقع بينانه و سرزنش مداوم خود سطوح بالايي از اضطراب و ترس از شکست را تجربه مي کنند. |
كليد واژه: کمال گرايي، تعلل ورزي، ناتواني |
نسخه قابل چاپ |