0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:01 PM

 1 : مديريت فرهنگ سازماني پاييز و زمستان 1388; 7(20):5-27.
 
سنجش و مقايسه کيفيت خدمات در شعب بانک ملي شهر اصفهان با استفاده از مقياس سيستمي- مبادله اي کيفيت خدمات بانکي (SYSTRA-SQ)
 
الواني سيدمهدي,مقيمي سيدمحمد,حفيظي روح اله,حميدي زاده علي*
 
* دانشگاه تهران
 
 

هدف از اين پژوهش سنجش و مقايسه کيفيت خدمات و رتبه بندي ابعاد آن در شعب بانک ملي شهر اصفهان مي باشد. بدين منظور از مقياس سيستمي مبادله اي استفاده شده است. اين مدل مختص سنجش کيفيت خدمات بانکي مي باشد. پرسش نامه مستخرج از اين مدل، 21 سوالي بوده و در بردارنده 4 بعد کيفيت سيستم خدماتي، کيفيت رفتاري خدمات، کيفيت خدمات دستگاه ها و کيفيت مبادله اي خدمات مي باشد. جامعه آماري شعب بانک ملي شهر اصفهان مي باشد که از بين آنها و به روش خوشه اي 14 بانک انتخاب شده و سپس کار نمونه برداري از بين مشتريان آنها صورت پذيرفته است. در مجموع 534 نفر پاسخ گوي پرسش نامه ها بودند. با تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري شده، نتايج نشان دهنده آن است که کيفيت خدمات و ابعاد آن در نمونه مورد بررسي، در سطحي مطلوب مي باشد. هم چنين بين کيفيت خدمات در شعب با درجه کيفي مختلف، تفاوت معنادار وجود ندارد. نتايج حاصل از رتبه بندي نيز حاکي از آن است که ابعاد کيفيت مبادله اي خدمات و کيفيت رفتاري خدمات در رتبه اول و دوم و ابعاد کيفيت سيستم خدماتي و کيفيت خدمات دستگاه ها در رتبه هاي بعدي قرار مي گيرند.

 
كليد واژه: کيفيت خدمات، مقياس سيستمي ـ مبادله اي کيفيت خدمات، بانک ملي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها