0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  8:00 PM

 1 : مديريت فرهنگ سازماني بهار و تابستان 1389; 8(21):5-32.
 
ارزش هاي اسلامي در تصميمات آميخته بازاريابي
 
صنوبر ناصر,متفكرآزاد محمدعلي,راضي نسرين*
 
* دانشگاه نبي اکرم (ص)، تبريز
 
 

«رفتارهاي کاري انحرافي»، به رفتاري اطلاق مي شود که هنجارهاي سازماني را شکسته و سلامت سازمان و کارکنانش يا هر دو را تهديد مي کند.
بحث کسب و کار و کارکردهاي مهم آن از جمله بازاريابي، در اقتصاد اسلامي از ملاحظات و ملازمات ارزشي بخصوصي برخوردار است به طوري که پاي بندي به ارزش هاي اسلامي به عنوان توانمندي محوري براي بنگاه هاي اسلامي در نظر گرفته مي شود تا تصميمات کليدي سازمان را حول اين توانمندي اتخاذ نمايند. اين پژوهش در صدد است، ارزش هاي اسلامي ناظر بر تصميمات آميخته بازاريابي که هسته اصلي علم بازاريابي را تشکيل مي دهد را مورد بحث و بررسي قرار دهد. جهت دست يابي به اين مهم با استفاده از روش کتابخانه اي و با مطالعه سيره پيامبر (ص)، ائمه معصومين (ع) و با توجه به آيات قرآن کريم و نظريات انديشمندان بنام اسلامي ارزش هاي مطرح در تصميمات آميخته بازاريابي شامل تصميمات محصول، قيمت گذاري، پيش برد و توزيع استخراج گرديده است تا با معرفي آن ها مساعدتي هر چند اندک براي لحاظ اين ارزش هاي الهي در سياست گذاري هاي مربوط به آميخته بازاريابي فراهم گردد. بدين منظور ابتدا سيستم و چارچوب ارزش هاي اسلامي مورد بررسي قرار گرفته است و بعد از آن با تمرکز بر مفهوم و طبقه بندي آميخته بازاريابي، تصميمات محصول، قيمت گذاري، پيش برد و بازارگذاري در چارچوب ارزش هاي اسلامي بيان شده است.

 
كليد واژه: ارزش هاي اسلامي، محصول، قيمت گذاري، پيش برد، بازارگذاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها