پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
جمعه 15 اردیبهشت 1391 10:52 AM
7 : فصلنامه دانش انتظامي زمستان 1386; 9(4 (مسلسل 36)):184-201. |
شاخص هاي بهره وري در دانشگاه علوم انتظامي |
محمدي مقدم يوسف* |
* دانشگاه علوم انتظامي |
نقش آموزش عالي، شامل تربيت نيروي انساني متخصص مورد نياز جامعه، ترويج و ارتقاي دانش، گسترش تحقيق و فراهم کردن زمينه مساعد براي توسعه کشور است. هر موسسه آموزش عالي بايد هماهنگ با پيشرفت ها و تحولات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي کشور توسعه يابد و اهداف خود را بر اساس برنامه ريزي هاي کوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت تديون کند. براي اطمينان از حصول به اهداف مورد نظر بايد نتيجه کار و يا بازده موسسات آموزش عالي مورد ارزيابي قرار گيرد. ارزشيابي ها معمولا بر اندازه گيري ها تکيه دارند و آنها نيز بر پايه اعداد و ارقام، و به بيان کلي تر، بر آمار متکي هستند. شاخص، معياري براي سنجش و ارزشيابي عملکردها بوده و رابطه بين ورودي ها با خروجي ها را ارزيابي مي کند. براي ارزيابي و سنجش عملکرد هر سازماني معيارها و شاخص هاي گوناگون و متفاوتي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مقاله با استفاده از نتايج تحقيقات انجام گرفته در ساير دانشگاه ها و موسسات آموزشي و نتايج کارنامه يگاني دانشگاه به شناسايي شاخص هاي بهره وري در دانشگاه علوم انتظامي مي پردازد. |
كليد واژه: شاخص Indicator، بهره وري Productivity، اثربخشي Effectiveness، کارايي Efficiency، آموزش عالي Higher education، پليس Police |
![]() |
نسخه قابل چاپ |