پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
جمعه 15 اردیبهشت 1391 10:49 AM
2 : فصلنامه دانش انتظامي بهار 1387; 10(1 (مسلسل 37)):33-53. |
تاثير آموزش هاي دانشگاه علوم انتظامي بر مهارت آموزشي افسران فارغ التحصيل |
منظمي تبار جواد* |
* دانشگاه علوم انتظامي |
هدف اين پژوهش مقايسه تاثير آموزش هاي عمومي و تخصصي دوره كارداني و كارشناسي دانشگاه علوم انتظامي در ايجاد مهارت ها و تخصص هاي شغلي در افسران فارغ التحصيل است. روش تحقيق، علي- مقايسه اي است. ابزار گردآوري داده هاي پژوهش دو پرسشنامه محقق ساخته است؛ همبستگي پرسشنامه اول (0.83) و ضريب آلفاي دومي (0.86) بوده است. نمونه آماري 500 نفر از افسران فارغ التحصيل مركب از 250 افسر فارغ التحصيل دوره هاي عمومي و 250 نفر از افسران فارغ التحصيل دوره هاي تخصصي ورودي سال هاي 1370 تا 1381 شاغل در كليه معاونت ها، ادارات، كلانتري ها و پاسگاه هاي مرزي استان هاي تهران، خراسان، كرمانشاه و ايلام است كه به صورت نمونه گيري طبقه اي نسبي انجام گرفت. نتايج پژوهش در سطح احتمال خطاپذيري 5 درصد را نشان مي دهد كه اگرچه مهارت افسران گروه آموزش تخصصي بهتر از افسران آموزش عمومي است، لكن ميزان مهارت هر دو گروه افسران فارغ التحصيل دانشگاه مي تواند ارتقا يابد. همچنين در مقايسه آماري امتيازهاي افسران فارغ التحصيل گروه آموزش عمومي (در زمينه هاي ويژگي هاي اساتيد، فضاي آموزشي، ميزان انطباق برنامه هاي درسي با نيازهاي شغلي دستگاه هاي اجرايي ناجا، محتواي آموزش هاي ارايه شده، دوره هاي كارورزي، ميزان شكوفايي استعدادها و خلاقيت هاي شغلي و ميزان انعطاف پذيري افسران نسبت به تحولات فناوري) در سطح احتمال خطاپذيري 5 درصد تاييد شد؛ كه افسران گروه آموزشي تخصصي، وضعيت آموزشي خويش را در زمينه هاي فوق بهتر ارزيابي كرده اند. |
كليد واژه: آموزش تخصصي Specialized Training، فضاي آموزشي Training Atmosphere، انعطاف پذيري Flexibility، خلاقيت شغلي Vocational Creativity، مهارت شغلي Vocational Skills |
![]() |
نسخه قابل چاپ |