پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 11:27 PM
7 : فصلنامه خانواده پژوهي پاييز 1389; 6(23):393-404. |
تاثير آموزش مديريت خشم بر مهارت هاي خودنظم دهي خشم و تعارضات والد ـ نوجوان در دختران دوره راهنمايي شهر تهران |
ابويي مهريزي محبوبه*,طهماسبيان كارينه,خوش كنش ابوالقاسم |
* تهران، اوين، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، گروه مشاوره |
در راستاي لزوم آموزش مهارت هاي «مديريت هيجاني»، اين پژوهش با عنوان «تاثير آموزش مديريت خشم بر مهارت هاي خودنظم دهي خشم و تعارضات والد ـ نوجوان دوره راهنمايي شهر تهران» انجام شده است. هدف اصلي اين پژوهش بررسي تاثير اجراي برنامه آموزش مديريت خشم براي گروه معيني از دانش آموزان دختر دوره راهنمايي و ارزشيابي اثربخشي آن بر افزايش مهارت هاي خودنظم دهي خشم و کاهش تعارضات دختران نوجوان در ارتباط با والدينشان است. در اين موقعيت پژوهشي، از طرح پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماري پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر پايه هاي اول و دوم دوره راهنمايي شهر تهران تشکيل مي دهند. |
كليد واژه: آموزش مديريت خشم، مهارت هاي خودنظم دهي خشم، تعارضات والد ـ نوجوان |
نسخه قابل چاپ |