پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 11:14 PM
6 : فصلنامه خانواده پژوهي زمستان 1390; 7(28):493-519. |
بررسي رابطه بين ابعاد الگوهاي ارتباطات خانوادگي-دانشگاهي و گرايش هاي تفکر انتقادي دانشجويان با واسطه گري ارضاي نيازهاي روان شناختي پايه |
كورش نيا مريم*,لطيفيان مرتضي |
* شيراز، كوي ارم، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه شيراز، بخش روان شناسي تربيتي |
هدف از اين مطالعه بررسي اثر واسطه اي ارضاي نيازهاي روان شناختي پايه در رابطه بين ابعاد الگوهاي ارتباطات خانوادگي-دانشگاهي و گرايش هاي تفکر انتقادي دانشجويان است. در اين مطالعه 437 دانشجوي کارشناسي (275 دختر و 162 پسر) كه با روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي چند مرحله اي از بين دانشجويان دانشگاه شيراز انتخاب شده بودند، شرکت داده شدند. |
كليد واژه: ابعاد الگوهاي ارتباطات خانواده، ابعاد الگوهاي ارتباطات استادان، ارضاي نيازهاي روان شناختي پايه و گرايش هاي تفکر انتقادي |
نسخه قابل چاپ |