پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 10:23 PM
2 : علوم و فناوري اطلاعات پاييز 1387; 24(1 (پياپي 55)):37-50. |
ارزيابي تارنما (وب سايت) ها توسط کودکان و نوجوانان و کتابداران کودک و نوجوان |
پشوتني زاده ميترا*,منصوري علي |
* دانشگاه شهيد چمران اهواز |
امروزه اينترنت با تمامي ويژگي ها و جذابيت هاي خود، وسعت و گستردگي روزانه و تنوع اطلاعاتي و بسياري موارد ديگر توانسته خود را به عنوان معتبرترين و روزآمدترين منبع اطلاعاتي در دسترس همگان قرار دهد. آگاهي و توجه به اين نکته که هر کسي مي تواند بدون هيچ گونه بازنگري و کنترلي به انتشار هرگونه مطلبي در اين شبکه عظيم بپردازد، مي تواند هشدار و تذکر کوچکي در نحوه استفاده و يافتن اطلاعات معتبر از اينترنت باشد. خوشبختانه براي اين کار ابزارها، معيارها و سياهه هاي متفاوتي براي گروه هاي سني و افراد مختلف تهيه شده است. يکي از اين گروه ها کودکان و نوجوانان هستند که مقيد کردن آنها به مطالعه کتاب و ديگر محمل هاي سنتي در عصر اطلاعات و ارتباطات، منطقي به نظر نمي رسد. بنابراين در اين پژوهش ابتدا اهميت آشنايي با روش ها و ابزارهاي متعدد ارزيابي صفحات وب بيان شده و سپس ابزاري براي آموزش نحوه ارزيابي تارنم ها به کودکان و نوجوانان، معرفي شده و در نهايت کتابداران را با معيارهاي گزينش مناسب ترين تارنم ها براي اين گروه سني آشنا مي نمايد. |
كليد واژه: معيارهاي ارزيابي، كودكان و نوجوانان، كتابداران كودك و نوجوان، quick |