0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  5:11 PM

 8 : روان شناسي باليني زمستان 1389; 2(4 (پياپي 8)):73-81.
 
اثربخشي آموزش حافظه فعال بر بهبود عملكرد تحصيلي كودكان با ناتواني يادگيري رياضي
 
عابدي احمد*,آقابابايي سارا
 
* گروه روان‌شناسي و آموزش كودكان با نيازهاي خاص، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران
 
 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصيلي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي است.
روش: روش اين پژوهش آزمايشي بود. براي اين هدف، 30 كودك با ناتواني يادگيري رياضي پايه سوم ابتدايي به شيوه نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب و به روش تصادفي در گروه هاي آزمايشي و كنترل گمارده شدند (15 كودك در گروه آزمايشي و 15 كودك در گروه كنترل). ابزارهاي مورد استفاده عبارت از مقياس هوش كودكان وكسلر ويرايش چهار، آزمون تشخيصي حساب نارسايي و آزمون عملکرد تحصيلي رياضي پايه سوم دبستان بود. آموزش حافظه فعال بر روي گروه آزمايش انجام گرفت. داده هاي به دست آمده با روش آماري تحليل كواريانس مورد تجزيه و تحليل قرارگرفت
.
يافته ها: نتايج پژوهش نشان داد كه آموزش حافظه فعال مي تواند عملکرد تحصيلي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي را بهبود بخشد
.
نتيجه گيري: آموزش حافظه فعال مي تواند به عنوان يك روش مداخله اي در بهبود اشکالات رياضي در دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضيات مورد استفاده قرار گيرد
.

 
كليد واژه: ناتواني يادگيري رياضي، حافظه فعال، عملكرد تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها