0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  4:58 PM

 4 : روان شناسي باليني زمستان 1390; 3(4 (پياپي 12)):35-40.
 
مقايسه کنش هاي اجرايي در کودکان با و بدون ناتواني يادگيري املا: عملکرد در آزمون عصب - روان شناختي نپسي
 
آقابابايي سارا*,ملك پور مختار,عابدي احمد
 
* دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران
 
 

مقدمه: کنش هاي اجرايي شامل بالاترين عملکردهاي شناختي است که براي رفتار هدفمند لازم و ضروري است. هدف اين پژوهش مقايسه کنش هاي اجرايي در دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري املا با توجه به عملکرد در آزمون عصب - روان شناختي نپسي بود.
روش: 45 دانش آموز با ناتواني يادگيري املا و 45 دانش آموز عادي پايه سوم دبستان شهر اصفهان به شيوه نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي انتخاب شدند. ابزارها، آزمون نپسي، مقياس هوش کودکان و کسلر و چک ليست شناسايي دانش آموزان با ناتواني يادگيري املا بود. داده ها با آزمون t مستقل تحليل شدند.
يافته ها: نتايج پژوهش نشان داد که بين عملکرد دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري املا در کنش هاي اجرايي (عملکرد در برج نپسي) تفاوت معناداري وجود دارد.
نتيجه گيري: دانش آموزان با ناتواني يادگيري املا از دانش آموزان عادي عملکرد پايين تري در کنش هاي اجرايي (عملکرد در برج نپسي) دارند. اين مشکل مي بايست با استفاده از ابزارهاي معتبر، تشخيص داده شود تا مداخلات متناسب با کنش هاي اجرايي طراحي و اجرا گردد.

 
كليد واژه: کنش هاي اجرايي، برج نپسي، اختلال املا
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها