پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 9:26 PM
7 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار و تابستان 1382; 9(2-1 (28-27)):215-244. |
رابطه شغلي- تحصيلي و بهره وري دانش آموختگان روانشناسي در ايران |
فاضلي عصمت* |
* موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي |
عصر اطلاعات و فناوري به بهره مندي از دانش و مهارت کافي در فعاليت شغلي نياز دارد. کسب موفقيت در بازار کار ايجاب مي کند که فرد نه تنها به طور مستمر آموخته هاي خود را با دانش روز هماهنگ سازد، بلکه بايد در حفظ رابطه شغلي - تحصيلي خويش تلاش کند؛ زيرا اين دو امر عمده ترين عواملي هستند که توانمندي قابل قبولي در انجام کارها براي شخص ايجاد مي کنند و بهره وري لازم وي را تا حدود زيادي تامين مي نمايند. در اين راستا، مقاله حاضر به بررسي رابطه شغلي- تحصيلي دانش آموختگان رشته روانشناسي در ايران پرداخته است. محتواي آن شامل بحثهايي در باره عوامل موثر در بهره وري و توانمندي شغلي دانش آموختگان، روش پژوهش، و يافته هاي تحقيق و بحث است. در پايان، با اتکا به يافته هاي به دست آمده از مطالعات کتابخانه اي، مصاحبه هاي انجام گرفته و داده هاي جمع آوري شده از پاسخنامه ها، راهکارهايي در جهت توانمندي و موفقيت بيشتر دانش آموختگان در فعاليتهاي شغلي ارايه شده اند. |
كليد واژه: رابطه شغلي- تحصيلي، دانش آموختگان، بهره وري يا توانمندي، نياز بازار كار دوره هاي علمي و كاربردي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |