پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 9:20 PM
7 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار و تابستان 1383; 10(2-1 (32-31)):199-218. |
اقتصاد دانش، الگوهاي رهبري سازمان و ضرورتهاي نوين آموزشي |
قديريان عباسعلي* |
* پژوهشگاه صنعت نفت - ايران |
اقتصاد دانش همه چيز و ازجمله جريان ايجاد ايده هاي جديد در مديريت ، روشها و ساختار سازمانها را تحت تأثير قرار خواهد داد. اين تغييرات باعث خواهد شد كه نقش مديريت در سازمان دگرگون شود و مهارتهاي موردنياز آنها نيز تغيير يابد. در عصر جديد تمركز رهبران بر داراييهاي معنوي، طرح آرمانهاي سازماني، نقل داستانهاي موفقيت سازمان و تغييرات سازمان خواهد بود. بنابراين، رهبران در عصر جديد به عنوان معلم ، طراح و خدمتگزار بايد به طور مستمر تغيير يابند و هويت جديدي از خود خلق كنند. آنها بايد بتوانند به سرعت خود را با شرايط جديد تطبيق دهند، گذشته خود را فراموش و نقشها و روابط جديدي براي خود خلق كنند. آنها بايد بتوانند تيمهاي كاري و گروههاي ذينفع متفاوت را به كار گيرند و سبكهاي متفاوت مديريتي را در آن واحد به كار برند. در اين مقاله به نقش و مهارتهاي مورد نياز رهبري در عصر جديد و توصيف وظايف و نقشهاي لازم در هدايت سازمان به ويژه سازمانهاي يادگيرنده با ارائه مدلهاي مؤثر در كسب و كار و فرهنگ ريسك پذيري پرداخته ميشود و درنهايت، به ضرورتهاي نوين آموزشي اشاره خواهد شد. |
كليد واژه: اقتصاد دانش ، رهبري، مدل كسب و كار، ريسك پذيري و يادگيري |
![]() |
نسخه قابل چاپ |