پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 9:19 PM
4 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي پاییز 1383; 10(3 (33)):99-120. |
يادگيري الكترونيكي در ايران، مسایل و راهكارها «با تاكيد بر آموزش عالي» |
فيضي كامران,رحماني محمد |
زندگي بشر از ابتداي تاريخ تاكنون براي رسيدن به كمال و پيشرفت پر از نشيب و فرازهاي گوناگون بوده است. آنچه در سالهاي اخير مشاهده مي شود، حاكي از رشد صعودي و حيرت انگيز نرخ تحولات به مدد فناوري اطلاعات و افزايش روزافزون دانش و آگاهي آدمي است. بديهي است كه روشهاي قديمي توليد و توزيع دانش كه براساس ارتباطات چهره به چهره طراحي شدهاند، به تدريج كارايي خود را از دست ميدهند و لزوم استفاده از ابزارهاي نوين احساس ميشود. به منظور پاسخگويي به اين نياز، يادگيري الكترونيكي كه صورت تكامل يافتهاي از روشهاي قديمي آموزش و يادگيري با استفاده از فناوري اطلاعات است، از اوايل دهه مطرح و به سرعت به عنوان روش برتر يادگيري در عصر دانش و آگاهي معرفي شد. در اين مقاله ابتدا مفهوم يادگيري الكترونيكي و يادگيري مبتني بر وب مورد بررسي قرار ميگيرد و سپس به مسائل و موانع فرا روي پياده سازي آن اشاره ميشود. همچنين، با تشريح پژوهشهاي ميداني انجام گرفته و تحليل نتايج به دست آمده، مهمترين مسائل و موانع شناسايي شده در راه پياده سازي يادگيري الكترونيكي در سطح آموزش عالي ايران معرفي ميشود. در پايان مقاله ضمن تحليل محتوايي مطالعات ميداني اين تحقيق، راهكارهايي ارائه شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |