پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 9:04 PM
1 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1385; 12(1 (39)):1-22. |
بررسي كيفيت تدريس در دانشگاه علمي |
شعباني وركي بختيار*,حسين قلي زاده رضوان |
* دانشگاه فردوسي مشهد |
هدف از اين مطالعه، بررسي كيفيت تدريس در دانشگاه است. در اين پژوهش 196 نفر از دانشجويان دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور گردآوري داده ها از پرسشنامه كيفيت تدريس سراج (2002) استفاده شده است. تحليل داده هاي به دست آمده حاكي از آن است كه بين كيفيت تدريس در سطح موجود و سطح ضرورت تفاوت معني داري وجود دارد. مقايسه شاخصهاي تعيين كننده كيفيت تدريس (طرح درس، اجراي تدريس، ارزشيابي تدريس و روابط بين فردي) در دو وضعيت فعلي و مورد انتظار نيز بيانگر وجود تفاوت معني دار بين هر يك از اين شاخصهاست. به طوركلي، يافته هاي پژوهش ضرورت گذر از وضع موجود به وضع مطلوب را به نحو روشني نشان داده اند. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |