پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 9:02 PM
5 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي تابستان 1385; 12(2 (40)):73-90. |
بررسي قابليت هاي كارآفريني دانشجويان دانشگاه اصفهان |
بدري احسان,لياقت دار محمدجواد*,عابدي محمدرضا,جعفري سيدابراهيم |
* دانشگاه اصفهان |
هدف کلي اين پژوهش بررسي قابليتهاي کارآفريني (استقلال طلبي، کنترل دروني، انگيزه پيشرفت، ريسک پذيري و خلاقت) دانشجويان دانشگاه اصفهان و تاثير آموزشهاي دانشگاهي در افزايش اين قابليتهاست. پژوهش کاربردي است و از روش توصيفي پيمايشي استفاده شده است. به منظور گردآوري داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ضريب پايايي پرسشنامه 89/. برآورد شد. نمونه آماري مشتمل بر 250 نفر از دانشجويان دانشگاه اصفهان در سال 84-83 بود که از طريق نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. تجزيه و تحليل داده ها در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و از طريق نرمافزار SPSS انجام پذيرفت. نتايج نشان داد كه قابليتهاي کارآفريني دانشجويان در زمينه استقلال طلبي، کنترل دروني، انگيزه پيشرفت و خلاقيت بالاتر از حد ميانگين بود، اما نمرات ريسک پذيري از متوسط نمره معيار پايين تر بود. همچنين، آموزشهاي دانشگاهي در پرورش ويژگي هاي کارآفريني در دانشجويان موثر نبوده است. |
كليد واژه: كارآفريني، آموزش عالي، دانشجويان دانشگاه اصفهان، مرکز کارآفريني، استقلال طلبي، انگيزه پيشرفت و خلاقيت |
نسخه قابل چاپ |