پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:59 PM
امکان سنجي کاربرد فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات در برنامه ريزي درسي آموزش عالي |
فتحي واجارگاه كورش,آزادمنش ناهيد |
در تحقيق حاضر امکان پذير بودن استفاده از فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات در حوزه برنامه ريزي درسي آموزش عالي بررسي و نيز امکان سنجي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند برنامه ريزي درسي آموزش عالي از ديدگاه سه گروه بسيار مهم و درگير با اين موضوع؛ يعني استادان، متخصصان برنامه ريزي درسي و متخصصان فناوري اطلاعات تحقيق شده است. هدف تحقيق يافتن پاسخ به اين سوال بوده است که «امکان استفاده از تحولات نوين فناوري اطلاعات و ارتباطات در قلمرو برنامه ريزي درسي آموزش عالي تا چه اندازه و در چه زمينه هايي است؟» اين پژوهش از نوع توصيفي است و براي جمع آوري اطلاعات مورد نظر، و آزمون سوالات، از پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه در شش بخش در مقياس ليكرت و با سه گزينه تنظيم شد. يافته هاي تحقيق نشان داد كه گروههاي سه گانه مورد تحقيق اختلاف نظر زيادي در خصوص اهميت كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايندهاي برنامه ريزي درسي نداشته و بر اين باورند كه در موارد عديده اي با توجه به امكان پذير بودن رفع موانع و استفاده از عوامل تسهيل كننده و فرصت آفرين مي توان كاربرد اين فناوريها را در فرايند برنامه ريزي درسي امكان پذير دانست. |
كليد واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، برنامه ريزي درسي آموزش عالي و امکان سنجي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |