پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:59 PM
2 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي زمستان 1385; 12(4 (42)):21-50. |
مفهوم سازي پويايي هاي رشد و موانع يادگيري با استفاده از رويكرد سيستمي در دانشگاه هاي ايران |
برارپور كورش* |
تغيير به عنوان تنها عنصر ثابت زمان ما از ويژگي هاي جهان با تحولات پر شتاب امروز است. بر اساس نظريه شتاب تاريخ، كه به رشد سريع تغييرات در زمانهاي اخير اشاره دارد، علم و فناوري عامل اصلي اين تغييرات هستند. دانشگاه ها نيز به عنوان مركز توليد و نشر اين دو عامل كليدي و مزيت آفرين براي ملتها در كانون توجه دولتها و سازمانهايي قرار گرفته اند كه درك درستي از رقابت و توسعه دارند. در هر جامعه اي دانشگاه ها محور و موتور توسعه تلقي مي شوند، اما بررسي هاي اين پژوهش حاكي از آن است كه نگاه به دانشگاه در جامعه ايراني به گونه ديگري است. در اين مقاله يافته هاي مطالعه اي ارايه شده كه 9 مانع يادگيري بالفعل و 5 حلقه رشد بالقوه را در دانشگاه هاي ايراني مورد بررسي و مفهوم سازي سيستمي قرار داده است. در اين پژوهش دانشگاه X به عنوان دانشگاه مورد مطالعه و دانشگاه Y به عنوان دانشگاه طرف مقايسه برگزيده شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |