پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:56 PM
8 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1386; 13(1 (43)):157-176. |
بررسي نگرش استادان و دانشجويان به يادگيري الكترونيكي: پيمايشي در دانشگاه هاي داراي آموزش الكترونيكي در ايران |
سيدنقوي ميرعلي* |
* دانشكده مديريت و مهندسي صنايع دانشگاه صنعتي مالك اشتر |
روند استفاده از آموزش الكترونيكي به سرعت در حال افزايش است. هر چند به محيط هاي يادگيري الكترونيكي به عنوان پديدهاي مطلوب نگريسته مي شود، اما پژوهش اندكي در باره نگرش استادان و دانشجوياني كه در اين زمينه كار مي كنند، صورت گرفته است. هدف از اين پژوهش بررسي نگرش استادان و دانشجوياني است كه در دانشگاه هاي كشور از اين فناوري استفاده مي كنند. بر اين اساس، 95 پرسشنامه براي استادان و 161 پرسشنامه براي دانشجويان ارسال شد. پس از تجزيه و تحليل داده ها مشخص شد كه استادان نگرش مثبتي به يادگيري الكترونيكي به عنوان ابزار كمك آموزشي دارند. در اين خصوص، احساس مفيد بودن و خودكاميابي استادان مهم ترين عامل تمايل آنها به استفاده از يادگيري الكترونيكي بوده است. بر اساس نگرش دانشجويان عواملي نظير استقلال، راهنمايي استادان و آموزش چندرسانه اي مهم ترين متغيرهاي موثر بر نگرش آنان از موثر بودن آموزش هاي الكترونيكي است. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |