پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:55 PM
2 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1386; 13(1 (43)):27-52. |
معيارهاي توليد دروس الكترونيكي و استانداردها با توجه به جايگاه آنها در يادگيري الكترونيكي |
صفوي سيدعلي اكبر*,باوقار مجيد,غفاري حسين |
* دانشکده مهندسي دانشگاه شيراز |
موسسات آموزشي در سراسر دنيا اصول و معيارهايي را براي تضمين کيفيت درس ها و برنامه هاي يادگيري الکترونيکي انتخاب ميکنند. شرکت ها و صنايع مرتبط با محصولات يادگيري الکترونيکي نيز معيارهايي را انتخاب مي کنند، اما تاکيد آنها عمدتا بر قابليت استفاده مجدد اجزاي محتواهاي توليدي و نيز قابليت انتقال آنها بين محيط هاي نرم افزاري مختلف است. از طرفي، بين اين دو ديدگاه درخصوص بحث کيفيت تفاوت هاي عمدهاي وجود دارد، گرچه شباهت هايي نيز دارند. از سوي ديگر، موسسات آموزشي، سياستگذاران و شرکت هاي فعال در زمينه يادگيري الکترونيکي نياز دارند که در ابتدا درک صحيحي از اين مفاهيم داشته باشند و سپس، متناسب با اهداف و نيازها استانداردها و معيارهاي لازم را در انتخاب، خريد، توليد يا به کارگيري محتواها و دوره هاي درسي الکترونيکي خود در نظر بگيرند. در اين مقاله ضمن بيان مفاهيم مربوط و تحليل مختصر معيارها، راهبردها و استانداردهاي مربوط به هريک از ديدگاه ها بررسي و سپس، راهنمايي و اصول اوليه موردنياز درتعيين مشخصههاي توليدات محتواهاي الکترونيکي و چگونگي انتخاب آنها ارايه شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |