0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  8:53 PM

 3 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي تابستان 1386; 13(2 (44)):49-84.
 
تعيين خط مشي ها و عوامل اثرگذار در ارزشيابي دروني گروه هاي آموزشي: رويكردي براساس پويايي سيستم
 
بهرامي آرش,يادگارزاده غلام رضا,پرند كورش
 
 
 

چارچوب پژوهش حاضر براساس كاربرد روش شناسي پويايي سيستم در ارزشيابي دروني شكل گرفته است. هدف از اين پژوهش پيشنهاد مدلي به منظور بررسي و تعيين خط مشي ها و عوامل اثرگذار در كيفيت گروه هاي آموزشي با استفاده از روش شناسي پويايي سيستم ها بوده است. براين اساس، ابتدا عواملي چون عضو هيات علمي، دانشجو، دانش آموخته، پذيرفته شده، پژوهش، تدريس، دوره هاي تحصيلي، بودجه، امكانات و تجهيزات آموزشي و پژوهشي و امكانات و تجهيزات رفاهي به عنوان مولفه هاي اثرگذار بر كيفيت گروه از مطالعات نظري، پژوهش هاي قبلي و تحليل عناصر يك گروه آموزشي استخراج و سپس، براساس متغيرهاي اثرگذار در هر عامل و روابط بين آنها مدلي كلي براي شبيه سازي رفتار گروه آموزشي طراحي شد. مدل طراحي شده پس از تعيين اعتبار رفتاري و ساختاري با داده هاي يك گروه مفروض مورد آزمايش قرار گرفت. با اجراي مدل در يك دوره چهارساله و با توجه مقادير اوليه متغيرها و روابط ميان آنها در گروه مفروض مشاهده شد كه گروه روندي توسعه اي را در پيش گرفته است. با استفاده از اين مدل مي توان علاوه بر بررسي نتايج و پيامدهاي حاصل از اعمال خط مشي هاي پيشنهادي تصميم گيران، ميزان تاثير متغيرها را در كيفيت گروه مطالعه كرد. در نتيجه، مديران و تصميم گيران مي توانند از مدل پيشنهادي مانند آزمايشگاهي براي بررسي و آزمون سياست ها و خط مشي هاي خود استفاده كنند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها