پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:51 PM
4 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي زمستان 1386; 13(4 (46)):67-90. |
ارزشيابي كيفيت خدمات مراكز آموزشي دانشگاه پيام نور استانهاي آذربايجان شرقي و غربي از ديدگاه دانشجويان |
زوار تقي*,بهرنگي محمدرضا,عسگريان مصطفي,نادري عزت اله |
* دانشگاه تربيت معلم |
هدف از اين مطالعه ارزشيابي كيفيت خدمات مراكز آموزشي دانشگاه پيام نور استانهاي آذربايجان شرقي و غربي است. در اين پژوهش در خصوص چگونگي خدمات مراكز آموزشي از 384 نفر دانشجو با استفاده از الگوي سروكوال داده هاي لازم در دو زمينه ادراك و انتظار گردآوري شد. تحليل داده هاي به دست آمده حاكي از آن است كه ميانگين شكاف ادراك و انتظار دانشجويان از كيفيت خدمات مراكز آموزشي در همه مولفه ها و ابعاد الگو منفي است و در آزمون t در سطح 001/0 معني دار است و اين نشان مي دهد كه دانشجويان از كيفيت خدمات مراكز آموزشي دانشگاه پيام نور راضي نيستند و در ضمن، ميانگين كل ادراك دانشجويان 68/2 درصد (زير متوسط) و انتظار آنها 44/4 درصد (بالاي زياد) است. همچنين، در مقايسه جنسيت و سال تحصيل (دوم و چهارم) دانشجويان تفاوتي در چگونگي كيفيت خدمات وجود نداشت و در بين رشته تحصيلي دانشجويان فقط سطح نارضايتي دانشجويان رشته كامپيوتر نسبت به ساير دانشجويان در آزمون f معني دار بوده است. |
كليد واژه: كيفيت، كيفيت خدمات، آموزش عالي، دانشگاه و رضايت دانشجو |
![]() |
نسخه قابل چاپ |