0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  8:51 PM

 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي زمستان 1386; 13(4 (46)):45-65.
 
تبيين مولفه هاي يادگيري سازماني در موسسات آموزش عالي كشاورزي (مطالعه موردي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران)
 
حجازي يوسف*,ويسي هادي
 
* گروه ترويج و آموزش كشاورزي، دانشگاه تهران
 
 

تحقيق حاضر با هدف ارزيابي سطح يادگيري سازماني و تبيين مولفه­هاي آن انجام شده است. براي دستيابي به اين هدف مجموعه اي از سه بعد ويژگيهاي يك سازمان يادگيري محور، انواع يادگيري و فرايند يادگيري سازماني بررسي شد. داده­ هاي تحقيق به وسيله 93 نفر از اعضاي هيات علمي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران با روش نمونه گيري سيستماتيك تصادفي به دست آمد. ابزار تحقيق پرسشنامه بود و از تحليل عاملي براي تحليل داده ها استفاده شد. نتايج تحقيق بالا بودن سطح يادگيري سازماني را در نمونه مورد مطالعه نشان مي دهد. همچنين، يافته هاي تحقيق نشان داد كه يادگيري فردي؛ يعني توانمندسازي اعضاي هيات علمي به جانب ديدگاه مشترك، پاسخگويي و آگاه سازي بيروني بيشترين نقش را در تبيين واريانس و سطح يادگيري سازماني دارند و يادگيري تيمي و سازماني در اولويتهاي بعد قرار دارند. با استفاده از اين نتايج تشويق و حمايت از فعاليتهاي تيمي و گروهي در چارچوب اجراي تحقيقات و پروژه هاي تيمي، ايجاد شبكه هاي علمي- تحقيقي، محلي، ملي و بين المللي از بهترين راهكارها براي ارتقاي يادگيري زايشي، بازخوردي و عملي يا به عبارتي، يادگيري تيمي و سازماني است.

 
كليد واژه: سازمان يادگيرنده، يادگيري سازماني و موسسات آموزش عالي کشاورزي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها