0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  8:44 PM

 5 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي پاييز 1387; 14(3 (49)):97-119.
 
اندازه گيري رضايت مشتري براي شناسايي فرصتهاي بهبود در خدمات پژوهشي آموزش عالي
 
نورالسنا رسول,سقايي عباس,شادالويي فائزه*,صميمي ياسر
 
* دانشکده مهندسي صنايع، دانشگاه علم و صنعت ايران
 
 

يکي از مهم ترين موضوعاتي که سازمانها در شرايط رقابتي کنوني با آن سر و کار دارند، آگاهي از ميزان رضايت مشتريان و نظرهاي آنان در خصوص عملکرد سازمان، محصولات و خدمات آن است. قابليت پايش لحظه به لحظه رضايت مشتري، زمينه اتخاذ سياستي مناسب براي بقا در محيط رقابتي و کسب سهم بالاتري از بازار را فراهم خواهد ساخت. بسياري از سازمانها روشهايي را براي جمع آوري اطلاعات در خصوص نظرها و عقايد مشتريان خود توسعه داده اند. استفاده از نظامي که بتواند به حصول يک شاخص عددي واقعي براي رضايت مشتريان منجر شود، اهميت زيادي دارد. اين مساله براي سازمانهاي خدماتي که محصولي ناملموس را به مشتريان خويش عرضه مي کنند از اهميت مضاعف برخوردار است. در اين مقاله طراحي يک مدل اندازه گيري جديد براي برآورد استنباط مشتريان از کيفيت خدمات پژوهشي مطابق با ساختار دانشگاههاي ايراني و با استفاده از روشهاي مختلف آماري که قابليت اطمينان آن را تضمين کند، بررسي و نشان داده شده است که استفاده از اين روش به شناسايي درست فرصتهاي بهبود کيفيت در خدمات پژوهشي دانشگاه منجر خواهد شد. همچنين، شواهد عيني مبني بر کفايت و اعتبار مدل مذکور نيز ارايه و در نهايت، مزايا و تبيين ضرورت استفاده از مدلهاي مفهومي و ابزارهاي آماري معتبر براي ارزيابي کيفيت خدمات بررسي شده است.

 
كليد واژه: رضايت مشتري، خدمات پژوهشي، سروکوال، اندازه گيري کيفيت خدمات و فرصت بهبود
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها