پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:44 PM
4 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي پاييز 1387; 14(3 (49)):69-95. |
روشي پيشنهادي در مديريت بازاريابي پارکهاي علم و فناوري |
بامداد ناصر,فرجادي غلام علي,رياحي پريسا* |
* پارک علم و فناوري استان مرکزي |
پارکهاي علم و فناوري تسريع کننده روند رشد و توسعه اقتصادي دانش محور منطقه اي هستند. اين سازمانها براي نيل به اهداف خود در جذب سرمايه گذاري و توسعه شرکتهاي دانش بنيان در محل پارک و نيز تشويق و ترغيب نوآوري در منطقه ميزبان تلاش مي کنند. با توجه به هزينه هاي سنگين تاسيس و راه اندازي اين سازمانها، ناتواني در جذب و حفظ شرکتهاي دانش بنيان ايجاد پارکهاي علمي را با عدم توجيه اقتصادي رو به رو خواهد کرد. اين امر توجه مديران پارکها به برنامه ريزي راهبردي بازاريابي را ضروري مي سازد. حتي اگر پارکهاي علمي هنگام تاسيس داراي مزيت مکاني و جذابيت لازم نيز باشند، در صورت نبودن مديريت موثر بازاريابي پايداري خود را براي بقا در رقابت مکاني از دست خواهند داد. از طرفي، به دليل ويژگيهاي محصول مکان پارکهاي علمي، صرف استفاده از تئوريها و تجارب بازاريابي شرکتهاي خصوصي و موسسات غير انتفاعي در بازاريابي پارکها اثر بخشي لازم را نخواهد داشت. |
كليد واژه: پارک علم و فناوري، مديريت بازاريابي، بازاريابي مکان، توسعه اقتصاد محلي و توسعه اقتصاد دانش محور |
نسخه قابل چاپ |