پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:41 PM
6 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1388; 15(1 (51)):121-154. |
تشکيل خانه کيفيت در نظام آموزش عالي (مطالعه موردي: مقطع دکتري مديريت دانشگاههاي دولتي) |
مدهوشي مهرداد*,زالي محمدرضا,نجيمي نسيم |
* دانشكده علوم اداري و اقتصادي، دانشگاه مازندران |
بخش آموزش به طور اعم و آموزش عالي به طور اخص يکي از پايه هاي اصلي توسعه هر کشور محسوب مي شود. لذا، ارزيابي و بهبود مستمر کيفيت آموزش و يادگيري در آموزش عالي طي دهه هاي اخير از سوي دانشگاهها در سراسر جهان مورد توجه ويژه اي قرار گرفته است. از اين رو، در اين مقاله روش گسترش مشخصه هاي کيفي در دوره دکتراي رشته مديريت دانشگاههاي دولتي ايران (تهران، شهيد بهشتي، تربيت مدرس، علامه طباطبايي و اصفهان) با هدف ارزيابي و بهبود کيفيت برنامه هاي آموزشي ارايه شده در اين دوره مطالعه شده است. در اين پژوهش 80 نفر از 328 دانشجوي دوره دکتراي مديريت در نيمسال دوم تحصيلي 87-1386 در دانشگاههاي ياد شده به عنوان نمونه انتخاب شده اند و براي گردآوري داده ها از نمونه موردنظر از پرسشنامه استفاده شده است. |
كليد واژه: آموزش عالي، تحصيلات تکميلي، گسترش مشخصه هاي کيفي (QFD)، کيفيت آموزش عالي و نداي مشتريان |
نسخه قابل چاپ |