پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:40 PM
1 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1388; 15(1 (51)):1-26. |
الگوي استراتژيک مديريت دانش براي ارتقاي عملکرد پژوهشگاهها |
اعرابي سيدمحمد,موسوي سعيد* |
* دانشگاه علامه طباطبايي |
به منظور تعريف الگويي براي مديريت دانش در پژوهشگاهها براي ارتقاي عملکرد آنها، پس از مطالعه ادبيات موجود در اين حوزه مشخص شد که سه ديدگاه اصلي در خصوص مديريت دانش و جايگاه آن در سازمانها وجود دارد. يک ديدگاه به مفهوم مديريت دانش همچون مفاهيمي نظير مديريت تحول و مديريت تغيير در سازمانها مي نگرد. ديدگاه دوم معتقد است که در هر حوزه اي از سازمانها که بر اساس مدلهاي مختلف از جمله مدل زنجيره ارزش پورتر مفهوم و جايگاه مديريت اطلاعات تعريف شده است، مي توان آن را با مديريت دانش جايگزين کرد. ديدگاه سوم به مفهوم مديريت دانش از ديدگاه سيستمي و استراتژيک نگريسته است. بر اساس ديدگاه سوم استراتژي مديريت دانش به عنوان يک استراتژي وظيفه اي تلقي مي شود و در کنار ساير استراتژيهاي وظيفه اي قرار مي گيرد. |
كليد واژه: مديريت دانش، نقاط مرجع استراتژيک، پژوهشگاه، تحليل محتوا و هماهنگي استراتژيک |
نسخه قابل چاپ |