پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:38 PM
3 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي پاييز 1388; 15(3 (53)):51-78. |
محيط پژوهش در ايران و پيشنهاد اهداف و سياستهاي پژوهش در برنامه پنجم توسعه کشور |
ذاكرصالحي غلام رضا* |
* گروه مطالعات تطبيقي و نوآوري در آموزش عالي، موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي |
پيش نياز تدوين هر برنامه ميان مدت و بلند مدت از جمله برنامه پنجم توسعه در بخش پژوهش نيازمند ترسيم دقيق مولفه هاي کمي و کيفي وضعيت موجود است. به تعبير پژوهشگران شوراي بين المللي مطالعات سياست علمي (ICSPS) گام اول، تعيين پايگاه علم و فناوري هر کشور است. از اين رو، اين مقاله از همين مرحله آغاز و سپس، ايده هاي پيشنهادي براي اهداف و سياستهاي آينده تدوين شده است. اين مطالعه يک پيمايش از نوع اکتشافي در درون نظام آموزش عالي به منظور بهره گيري از ديدگاههاي مديران دانشگاهي است که داراي يک نمونه گيري هدفمند و غير احتمالي است. در بخشهاي ديگري از اين مطالعه از بررسيهاي آماري براي بررسي وضعيت موجود استفاده شده است. يافته هاي اين مقاله در سه بخش به صورت خلاصه ارايه شده است: |
كليد واژه: پژوهش، محيط پژوهش، سياست پژوهشي، برنامه پنجم توسعه، ايران |
![]() |
نسخه قابل چاپ |