پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 8:27 PM
7 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1390; 16(1( 59)):137-154. |
شناسايي و تحليل موانع و عوامل بازدارنده به کارگيري و توسعه يادگيري الکترونيکي در دانشگاه پيام نور |
موسوي مينا*,محمدزاده نصرآبادي مهناز,پزشكي راد غلامرضا |
* دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران |
روند استفاده از يادگيري الكترونيكي در آموزش عالي رو به افزايش است. دانشگاه پيام نور نيز همانند بسياري از دانشگاه ها به دنبال استفاده و توسعه يادگيري الكترونيكي است. هدف كلي اين پژوهش شناسايي و تحليل موانع و عوامل بازدارنده به کارگيري و توسعه يادگيري الكترونيكي در دانشگاه پيام نور اردبيل از ديدگاه اعضاي هيات علمي بود. از روش توصيفي - همبستگي براي انجام دادن پژوهش و از پرسشنامه براي گردآوري اطلاعات استفاده شد. جامعه آماري اين پژوهش اعضاي هيات علمي و مدرسان مدعو دانشگاه پيام نور استان اردبيل بود. تعداد 160 نفر از آنها با استفاده از نمونه گيري تصادفي به عنوان اعضاي نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. نتايج تحليل داده ها حکايت از شناسايي هفت مانع شامل نبود تناسب ميان روش و محتوا، نبود دسترسي - مهارتي، نگرشي، فرهنگي، اعتباري - تشويقي، زيرساختي و موانع مرتبط با تلفيق آموزش الكترونيكي به آموزش سنتي، موانع به كارگيري و توسعه يادگيري الكترونيكي داشت. اين عوامل هفت گانه 61.8 درصد از كل واريانس مربوط به متغيرهاي موانع يادگيري الكترونيكي را تبيين کردند. |
كليد واژه: يادگيري الکترونيکي، موانع، دانشگاه پيام نور، اردبيل، ايران |
نسخه قابل چاپ |