0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  8:26 PM

 1 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي بهار 1390; 16(1( 59)):1-25.
 
تدوين چرخه عمر دانشگاه - رويکرد فازي
 
آذر عادل*,خسرواني فرزانه,جلالي رضا,دهدشتي عادل
 
* گروه مديريت، دانشگاه تربيت مدرس، تهران، ايران
 
 

رقابت شديد دانشگاه ها و تلاش هاي آنها در ارايه خدمات با بالاترين كيفيت به منظور دستيابي به جايگاه و اعتبار بين المللي بالاتر باعث شده است تا اين موسسات به رويكردي جامع، كه بتواند عملكرد موسسه را ارزيابي کند، نياز داشته باشند. طراحي و استقرار نظام ارزيابي از نيازهاي ضروري يک سازمان براي تعيين ميزان دستيابي به اهداف است و مي تواند به شناسايي چرخه عمر آن کمک کند. شناسايي چرخه عمر دانشگاه مي تواند به مديران کمک کند تا به گونه اي برنامه ريزي کنند که همواره در مرحله رشد و بلوغ خود باقي بمانند، چرا که پس از آن در صورت هدايت و برنامه ريزي ناصحيح، دوران پيري سازمان پديدار و در نهايت، به نابودي سازمان منجر خواهد شد. استفاده از ابزارها و روشهاي نوين براي شناسايي چرخه عمر و موقعيت دانشگاه ها مي تواند در هدايت و مديريت مراکز آموزش عالي بسيار کارساز باشد. از اين رو، در اين پژوهش رويکردي فازي براي شناسايي چرخه عمر دانشگاه ها استفاده شد. اين پژوهش در دانشگاه تربيت مدرس انجام و چرخه عمر دانشگاه بر اساس چهار منظر آموزش، پژوهش، وجهه بين الملل و فرهنگي - تسهيلات و امکانات طي سالهاي 1370 تا 1387 ترسيم شد. نتايج نشان داد که اين دانشگاه در سالهاي 1370 و 1371 در مرحله معرفي، در فاصله سالهاي 1372 تا 1380 در مرحله رشد و در سالهاي بعد از آن در مرحله بلوغ قرار داشته است.

 
كليد واژه: دانشگاه، چرخه عمر، مديريت، کارايي، تئوري فازي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها