پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
جمعه 1 اردیبهشت 1391 3:59 PM
6 : پژوهش در نظام هاي آموزشي تابستان 1389; 4(9):97-116. |
شناسايي نيازهاي آموزشي زنان نوسواد نهضت سوادآموزي در ابعاد فرهنگي و اجتماعي |
معتمدي شملزاري عبداله |
نياز سنجي مطالعه اي است که طي آن اطلاعاتي براي برآورد نيازهاي يک گروه، جامعه يا سازمان جمع آوري مي شود و نيازسنجي آموزشي مي تواند به برنامه ريزي درسي، شناسايي مشکلات افراد، اندازه گيري يادگيري فراگيران، پاسخگو کردن، بهبود فعاليت ها يا ارايه بازخورد به افراد و مداخله آموزشي کمک کند. دراين تحقيق، با استفاده از برخي تکنيک هاي عمده نيازسنجي يعني تکنيک دلفاي، مصاحبه چهره به چهره و بارشي مغزي و انتخاب نمونه هايي از جامعه آموزشياران، کارشناسان و نو سوادان تلاش شد تا تنوع نيازهاي آموزشي نوسودان در ابعاد فرهنگي و اجتماعي مشخص شود. در مجموع، 46 نياز فرهنگي و 54 نياز اجتماعي از سوي گروه هاي مختلفي مطرح شد. تحليل اولويت بندي آموزشياران، کارشناسان و سوادآموزان از نيازهاي فرهنگي و اجتماعي نشان داد که بين نظر اين سه گروه تفاوت معني داري وجود دارد. |
كليد واژه: نيازسنجي آموزشي، آموزشيارن، نياز فرهنگي، نياز اجتماعي |
نسخه قابل چاپ |