پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 6:48 PM
4 : آموزش عالي ايران تابستان 1387; 1(1):81-106. |
عوامل موثر بر نظام مديريتي دانشگاه هاي باز و از راه دور در مقايسه با دانشگاه هاي مرسوم |
ابراهيم زاده عيسي,حيدري مژگان |
تغييرات شتابان و تحولات سريع جوامع با بهره جستن از تکنولوژي نوين مبتني بر اطلاعات در هزاره سوم و نقش حساس، کليدي و محوري سازمانه اي آموزشي در انتقال اطلاعات و تلاش براي دستيابي به توسعه و پيشرفت علمي تامل و تفکر در خصوص نظام هاي مديريتي حاکم بر سازمانه اي آموزشي به خصوص دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي را مي طلبد. به همين منظور و با هدف شناخت تاثير نظام هاي آموزشي بر ساختار سازماني و مديريت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي موجود در کشور و در نهايت تاثير فرآيند ياددهي يادگيري بر مديريت و ساختار آموزشي سازمانه اي آموزشي، تحقيقي تحت عنوان بررسي نظام مديريتي دانشگاه پيام نور (با نظام آموزش باز و از راه دور) و تفاوت آن با دانشگاه هاي سنتي (مرسوم) انجام شد. جامعه آماري مورد مطالعه، متشکل از دانشگاه پيام نور (تنها دانشگاه آموزش از راه دور ايران) و کليه دانشگاه هاي به عنوان دانشگاه هاي مرسوم در نظر گرفته شد. |
كليد واژه: آموزش باز و از راه دور، آموزش سنتي، مديريت آموزشي، ساختار سازماني، فرآيند ياددهي يادگيري، نظام آموزشي، کارکردهاي مديريتي |
نسخه قابل چاپ |