پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 6:47 PM
6 : آموزش عالي ايران پاييز 1387; 1(2):123-148. |
بررسي ديدگاه هاي دانشجويان در مورد تدريس مطلوب در دانشگاه گيلان |
صادقي عباس,حسيني فاطمه |
در تحقيق حاضر، الگوهاي تدريس مطلوب در دانشگاه با توجه به نظرات دانشجويان در دانشکده هاي مختلف دانشگاه گيلان مورد بحث و تجزيه و تحليل قرار گرفته است. در ابتدا از طريق مصاحبه از 40 نف از دانشجويان سال اول خواسته شد که نظرات خود را در مورد تدريس مطلوب بيان کنند. سپس از بين جامعه در حدود 7000 نفري دانشجويان دانشگاه گيلان از 356 نفر (تقريبا در حدود 5 درصد) از طريق نمونه گيري خوشه اي خواسته شد که از طريق پرسش نامه، عواملموثر بر تدريس مطلوب را از لحاظ (الف) اصلي بودن (ب) فرعي بودن رتبه بندي نمايند. هم چنين تفاوت ها و تضاد هاي موجود بين مهم بودن و ويژه بودن تدريس براي کل نمونه و 6 دانشکده مختلف مورد توجه قرار گرفت. با وجود اين که ديدگاه هاي آن ها با توجه به رشته تحصيلي و تجربيات، داراي تفاوت هايي بودند در مجموع گروه هاي مورد بررسي نظرات مشابهي داشتند. رتبه بندي ها در تحليل عامل نيز مشخص کرد که الگوي تدريس مطلوب بر اساس دو عامل کلي يادگيري محور و تدريس محور مورد توجه دانشجويان قرار گرفته است. |
كليد واژه: دانشجو، دانشگاه، تدريس مطلوب، يادگيري |
نسخه قابل چاپ |