پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 6:41 PM
2 : آموزش عالي ايران زمستان 1387; 1(3):19-53. |
بررسي ميزان رضايتمندي دانشجويان با توجه به معيار نتايج مشتري مدل EFQM (مطالعه موردي دانشجويان دانشگاه مازندران) |
ايزدي صمد,صالحي ابراهيم,قره باغي محمدمهدي |
دانشگاه ها به منظور به انجام رساندن وظايف، پويايي و ارتقاي کيفيت خود، نيازمند الگو و ابزار مناسب براي ارزيابي و اطمينان کيفي از روند برنامه ها و فرآيندهاي مربوط به کارايي و اثر بخشي دانش آموختگان خود و مهم تر از همه، ميزان رضايت مندي آنان است. در همين رابطه، يکي از معيارهاي عمده در زمينه کيفيت و بهبود مستمر، ايجاد و حفظ مشتري است که در سازمان هاي آموزشي به عنوان مخاطبان اصلي فرآيند آموزشي تلقي مي شوند. |
كليد واژه: ارزيابي، آموزش عالي، دانشکده، گروه آموزشي، مشتري محوري، مدل اروپايي مديريت کيفيت (EFQM) |
نسخه قابل چاپ |