پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 6:40 PM
7 : آموزش عالي ايران بهار 1388; 1(4):179-198. |
چشم اندازهاي کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرآيند ياددهي و يادگيري آموزش عالي |
کريمي علويجه مهدي,شريف خليفه سلطاني سيدمصطفي,بختيارنصرآبادي حسن علي |
در سراسر جهان، دانشگاه ها با اين موضوع دست به گريبان اند که چگونه خودشان را تغيير دهند تا بر چالش ها و چشم اندازهاي حاصل از کاربرد فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي فائق آيند. اين مقاله به بررسي چشم اندازهاي کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و و يادگيري از ديدگاه اعضاي هيات علمي و دانش جويان تحصيلات تکميلي دانشگاه هاي اصفهان و صنعتي اصفهان مي پردازد. روش پژوهش توصيفي است. در اين پژوهش چشم اندازها در چهارچوب درونداد، فرايند، نتايج فردي و نتايج سازماني بررسي شده است. ابزار اصلي جمع آوري داده ها، پرسش نامه محقق ساخته از نوع بسته پاسخ، شامل 62 گويه در محورهاي اصلي کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات مي باشد. پايايي پرسش نامه بر اساس ضريب آلفاي کرونباخ معادل 0.880 برآوردگرديد و روايي آن مورد تاييد متخصصان مربوط قرار گرفت. نتايج تحقيق به لحاظ آماري در سطحp£0.05 بيانگر آن است که مقوله درونداد و فرايند چشم انداز محسوب نشده، اما مقوله نتايج فردي و سازماني بيش از سطح متوسط از ديدگاه اساتيد و دانش جويان تحصيلات تکميلي دانشگاهاي اصفهان و صنعتي چشم انداز محسوب مي شود. |
كليد واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، ياددهي و يادگيري، چشم اندازها، آموزش عالي |
نسخه قابل چاپ |