پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 6:39 PM
5 : آموزش عالي ايران بهار 1388; 1(4):107-143. |
مدل آموزش، پژوهش و توليد دانش سياسي در کانادا: آموزه ها براي ايران |
حاجي يوسفي اميرمحمد* |
* دانشگاه شهيد بهشتي |
اين مقاله داراي دو هدف است: نخست، به دنبال استخراج مدل آموزش، پژوهش و توليد علم در رشته علوم سياسي در کاناداست. اين کار با سه ابزار مصاحبه، مشاهده مشارکتي و تحليل متني صورت مي گيرد. دوم، با مطالعه آموزش، پژوهش و توليد علم در رشته علوم سياسي در کانادا، به دنبال استخراج درس هايي براي آموزش، پژوهش و توليد علم در اين رشته در ايران است. بر اين اساس، سوال اصلي اين مقاله عبارت است از اين که مهم ترين اهداف، ماموريت ها، روش ها و تحولات در آموزش و پژوهش علوم سياسي در کشور کانادا چيست و چه آموزندگي هايي براي آموزش و پژوهش علوم سياسي در ايران دارد؟ مطالعه عميق آموزش، پژوهش و نظريه پردازي در رشته علوم سياسي در ده دانشگاه کانادا صورت گرفته است و اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از روش تحقيق «نظريه پردازي داده بنياد» تجزيه و تحليل، و مدل آموزش، پژوهش و نظريه پردازي در علوم سياسي در کانادا استخراج شده است. |
كليد واژه: رشته علوم سياسي در کانادا، آموزش، پژوهش، نظريه پردازي، آموزه ها براي ايران |
نسخه قابل چاپ |