پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 6:34 PM
7 : آموزش عالي ايران پاييز 1388; 2(2 (پياپي 6)):159-174. |
بررسي مسايل توسعه آموزش مجازي در آموزش عالي کشاورزي از ديدگاه اعضاي هيات علمي |
رضايي مسعود,موحدمحمدي حميد,اسدي علي |
آموزش مجازي روش هاي تدريس و يادگيري در آموزش عالي را تغيير داده است. در آموزش مجازي، دانشجويان و اعضاي هيات علمي مي توانند در خارج از چهارچوب فضاهاي اداري و کلاس هاي سنتي همديگر را ملاقات نمايند، باهم به گفتگو بنشينند و يا کار کنند. پژوهش حاضر با هدف بررسي مسايل توسعه آموزش مجازي در آموزش عالي کشاورزي از ديدگاه اعضاي هيات علمي انجام شده است. اين تحقيق از نوع کاربردي و پيمايشي است و از پرسشنامه براي جمع آوري اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش حاضر، اعضاي هيات علمي دانشکده هاي کشاورزي دانشگاه هاي تربيت مدرس، تبريز، مازندران، شيراز و فردوسي مشهد مي باشند که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبق هاي، 80 نفر از آنان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته اند. داده هاي تحقيق با استفاده از نرم افزار SPSS و آماره هاي توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج تحقيق نشان مي دهد که چهار مساله مالي فني، اجرايي، منابع انساني و فرهنگي 58.17 درصد از واريانس مسايل توسعه آموزش مجازي را تبيين نموده اند. بنابراين، موسسات آموزش عالي کشاورزي براي بهکارگيري موفقيت آميز روش آموزش مجازي در فرايند تدريس و يادگيري بايد اين مسايل را مورد ملاحظه قرار دهند. |
كليد واژه: آموزش عالي کشاورزي، آموزش مجازي |
نسخه قابل چاپ |