پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 3:05 PM
8 : آموزش عالي ايران بهار 1389; 2(4):177-202. |
يادگيري غيررسمي در دوره هاي دکتراي: مطالعه موردي در يکي از دانشگاه هاي غرب ايران |
حسرتي مصطفي,هاشمي رضا |
ياد گيري هم از طريق رسمي و هم از طريق غيررسمي صورت مي گيرد. درحالي که پژوهش هاي فراواني در زمينه ياد گيري رسمي در آموزش عالي صورت گرفته و مي گيرد، ياد گيري غيررسمي در اين حوزه و به ويژه در ايران کمابيش ناشناخته مانده است. ازآنجاکه يادگيري غيررسمي سهم بسيار بزرگي در فرايند يادگيري دارد، در اين مقاله با استفاده از داده هاي کمي و کيفي، يادگيري غيررسمي در دوره دکتراي در يکي از دانشگاه هاي ايران مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج نشان مي دهند در صورت بستر سازي لازم براي يادگيري غيررسمي، مي توان به بهره وري بيشتر دانشجويان در اين دوره ها کمک کرد. |
كليد واژه: يادگيري غيررسمي، دانشجويان دکتراي، جوامع فعال، آموزش عالي |
نسخه قابل چاپ |