پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 30 فروردین 1391 3:03 PM
1 : آموزش عالي ايران بهار 1389; 2(4):1-27. |
تاثير ساختار اجتماعي آموزش بر عملکرد دانشجويان |
قانعي راد محمدامين,ابراهيم آبادي حسين |
اين مقاله بر اساس پژوهشي در بين دانشجويان رشته هاي علوم اجتماعي در پنج دانشگاه دولتي مستقر در تهران تدوين شده است. هدف مقاله ارزيابي ساختار اجتماعي آموزش از طريق سنجش مناسبات دانشجويان با يکديگر و با اساتيد خود در زمينه هاي اجتماعي و آموزشي است. چهارچوب نظري اين پژوهش برآمده از آراي نظريه پردازان جامعه شناسي علم، و پژوهشگران مطالعات آموزش عالي است و بر اساس آن ساختار اجتماعي آموزش در ايجاد انگيزش و نيز ارتقاي اثر بخشي، ياد گيري و موفقيت تحصيلي دانشجويان تاثيرگذار است. اين تحقيق با روش پيمايشي و با کاربرد ابزار پرسشنامه انجام شده و داده ها با استفاده از روش هاي آماري توصيفي و استنباطي و توسط نرم افزار spss تجزيه و تحليل شده اند. يافته هاي اين پژوهش برخي از فرضيات تدوين شده را اثبات مي کند. بر اساس اين يافته ها، دانشجويانِ داراي يکپارچگي اجتماعي و يادگيري تعاملي، از پيشرفت تحصيلي بيشتر و خوداثربخشي بالاتري برخوردارند. |
كليد واژه: ساختار اجتماعي آموزش، تعاملات اجتماعي دانشجويان، ارتباطات دانشجويان با اساتيد، عملکرد دانشگاهي، خوداثربخشي دانشجويان |
نسخه قابل چاپ |