پاسخ به:مقالات همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي
سه شنبه 29 فروردین 1391 11:11 AM
رفيع پورگتابي ابوالفضل، گويا زهرا |
همايش تمركز و عدم تمركز در فرآيند برنامه ريزي درسي 1384;اسفند 1384(1) |
کلید واژه: |
خلاصه:
كمتر (هيچ؟!) مدل يا ديدگاه برنامه درسي وجود دارد (وجود ندارد؟!) كه نقش معلم را در تدوين و اجراي برنامه درسي قصد شده انكار كند (اصول و استانداردهاي رياضيات مدرسه اي NCTM،2000 ؛ ايزدي و گويا، 1379. دانلي، 2005. گويا و فتحي، 1381. فتحي، 1383. لوي، 1991. ليان هو و همكاران، 2004. مهرمحمدي 1381؛ هووانگ، 2004). با اين حال، نظرات مختلفي در مورد ميزان مشاركت معلمان در فرآيند برنامه ريزي درسي وجود دارد. اين مقاله با تاكيد بر نقش معنا دار معلم در فرآيند برنامه ريزي درسي، به مصداق هايي از جرح و تعديل برنامه درسي رياضي در ايران اشاره مي كند كه درون نظام متمركز آموزشي در حال انجام است و ادعاي مقاله اين است كه اين جرح و تعديل ها، نمونه هايي از برنامه درسي مدرسه محور در معناي محدود آن هستند كه درون نظام هاي آموزشي متمركز معنا پيدا كرده اند. |